måndag 14 januari 2013

Tillbaka till verkligheten

Japp, då var man tillbaka till verkligheten igen. Tillbaks till jobbet. Jag måste säga att det kändes jätteskönt att komma tillbaka till rutinen. Rutinen är tillbaks till klockan 7 till 16 och jag kan inte vara gladare. Det gör en sån otrolig skillnad att sluta jobbet klockan 16 istället för 17. Man känner att man har en massa tid efter jobbet. Att börja klockan sju är inte tidigt längre för mig som brukade vara död vid den tiden innan bebis. Men nu är man ju vaken ändå så det spelar liksom ingen roll.

Nu är det också tillbaka till att dela upp avsläppning och upphämtning av liten Smurf. Innan jul så var jag tvungen att både lämna av och hämta upp Smurfis för att Eric jobbade i Solvang som ligger runt 40 minuter norr om Santa Barbara. Men nu jobbar Eric i Montecito så vi kan dela ansvaret. Känns helt super.

Det var jätteroligt att se alla på jobbet och snacka om allt som hänt under den här tiden. 2013 kommer bli ett bra år.

Jag ska börja träna antingen på min lunch eller efter jobbet. Känns jättebra. Nu ska vi komma i form. Nu kör vi!



9 kommentarer:

  1. Vad skönt att ni kan dela upp ansvaret, det måste ju ändå göra mycket. Och skönt att komma igång med träningen. Hoppas allt går bra! Lycka till :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det gör faktiskt jättemycket. Yes here we go med träningen. Tack för support :)

      Radera
  2. Glad att höra att du mår bättre! Och you go girl! :D Blir det reningsperioder och allt nu? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade faktiskt inte tänkt på det med reningstider men det ska jag banne mig göra :)

      Radera
    2. :D Hoppas vattnet håller bra kvalitet då! ;)

      Radera
  3. vad kul med en sb blogg. det är mitt andra hem. Looooooooove. Vi kanske ses nån dag däruppe, vore kul.

    Marita i vencie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marita. Ja det hade verkligen varit jättekul :). Alltid lika kul med utlandssvenskar. År 2010 så bodde vi i Marina Del Rey. Det är ju verkligen så fint där nere.

      Radera
  4. Hej Linda,

    Härligt att höra att bebis härdar när det gäller tidiga mornar :) ... och kanon att dela upp asnvaret :) Får man fråga vad du jobbar med ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej ja absolut. Jag jobbar pa ett "property software company" och min titel är Operations Analyst. Jag jobbar mycket med olika project för Vice Presidenten och med nyanställda till vår avdelning osv. Mycket administrativt. Jag trivs riktigt bra här på grund av allt folk som är så trevliga.

      Ja superhärligt med delat ansvar. Låter inte som så mycket men gör en otrolig skillnad! :)

      Radera