fredag 25 januari 2013

Ska jag eller ska jag inte?

Imorgon har jag tid på hårsalongen för att sätta i extensions. För er som inte vet har jag haft de fram och tillbaka över många år nu. Ibland blir man så trött på att ha de i för man kan inte borsta igenom håret riktigt och de kladdar sig så då byter jag alltid till clip ins som man kan ta ur på kvällen när man går och lägger sig. Men samtidigt så är det jobbigt också att hålla på att klippa in och ur så man tröttnar och så sätter man i de permanenta igen. Som tur är så går jag till min asian hook-up här i stan som är otroligt mycket billigare än andra ställen. Annars hade jag inte haft råd.

Jag har ganska tunt hår normalt sett som inte verkar växa längre än till lite ovanför bh-bandet och jag trivs så mycket bättre i långt hår så vad gör man. Hade jag kunnat få långt hår så hade jag absolut skippat extensions. Tro mig det hade varit drömmen! Men jag har försökt med allt.

Jag använder rätt schampoo och balsam, lägger inpackning minst en gång i veckan. Använder olja som kokosnötsolja över natten flera ggr i veckan. Äter alla tänkbara vitaminer som B-vitamin, prenatals, fiskolja, biotin, E-vitamin osv som ska hjälpa håret att växa. Jag borstar håret på kvällen så att hårets naturliga oljor ska sprida sig till resten av håret, jag letar till och med upp klivna hårstrån och klipper av de så att de inte ska klyva sig uppåt och att håret bryts av.

Nu har jag användit clipinsen ett riktigt bra tag för jag ville försöka få mitt eget hår att växa. Jag tog till och med kort i slutet av juni för att ge det runt 6 månader och se om det hade växt. Jo det har det nog men inte så mycket som ett hår som kan växa sig långt hade gjort. Jag är dömd till ett liv med hårförlängning så länge som jag vill ha långt hår. Tyvärr! Men samtidigt så känns det så jäkligt att sätta in de om det nu skulle finns en ytte pytte möjlighet att mitt eget hår skulle kunna på något sätt växa långt. Men under alla år så har jag aldrig lyckats så det är nog ingen chans att det växer.


Vad tror ni? Jag menar jag har ju klippt mig ett par gånger mellan dessa bilder men ändå. Mycket  eller inget i princip ser det ju ut att ha växt. Jag har samma linne på mig i båda bilderna och håret är ju på samma ställe :(. Bilden till vänster togs i slutet på juni förra året och den till höger togs idag. Snygga pyjamas byxor förresten eller hur haha. 

8 kommentarer:

  1. Nja, lite längre har det nog blivit... Det ser lite tjockare ut också... Men du - om det är BH-bandet som är gränsen är det ju inga problem för det lär ju hamna längre och längre ner med åren! :D Hahahaha! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag bestämde mig för att testa i 6 månader till så får vi se sedan :).

      Hahaha jomen hur menar du? För om min gräns är BH-bandet och det åker ned mer och mer under åren - då måste jag väl skaffa längre och längre extensions. Jag blir aldrig fri med andra ord :(. Eller är det jag som fattar fel ;)

      Radera
  2. Har ibland oxå funderat på extensions, men kommer nog fortsätta avvakta, tror jag är lite för bekväm, sen har jag fått för mig att det sliter välgt på ens egna hår när man tar ur dem ... men har aldrig provat så jag vet inte ;) Mitt hår växer mega sakta, och om det nu lyckas bli längre så har det tagit så mycket tid så det har hunnit blivit riktigt slitet - svårt dilemma det där ;)

    Hur gick det med dina extensions - blev det bra ? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag valde faktiskt att avvakta. Jag tänker testa i 6 månader till och ta ett nytt kort då. Förhoppningsvis har det hänt något. Ja fasen alltså att det ska vara så orättvist att vissas hår växer som ogräs medans andra ska vara glada om det ens växer. Men jag fortsätter kämpa :)

      Ja och det är verkligen sant att det sliter extremt (även fast de säger att det inte gör det). Så därför vet jag att så fort jag sätter i de igen så är det kört för mitt eget hår. Usch verkar som vi har samma problem. Du ser ut att ha riktigt fint tjockt hår i alla fall :). Det kan ju inte en annan säga.

      Radera
    2. Visst är det orättvist ;) Har en kompis som hade page, på ett år fick hon hår som nästan räckte ner till rumpan, helt otroligt!

      Hoppas ditt hår växer snabbare den här gången ;) Jag har inte speciellt tjockt hår, men jag brukar locka det lite med plattången så det ser vågigt och tjockare ut ; Lyckas man inte få längden så kan man i alla fall få lite volym :)

      Radera
    3. Jamen precis. Volymen får man köra på då. Du förvillar då verkligen för det ser jättetjockt och fint ut :).

      Mmmm jag har hört sådana historier också. Min kompis berättade i helgen att hennes hår hade typ växt kanske närmare 20 cm på 4 månader eller så. Ok... ok.. det är ju kul att höra när man kämpar för att ens nå 2 cm eller så på den tiden haha.

      Radera
  3. fyi - jag anvander inpackining varannan dag. Testa att gora oftare och skippa vanligt balsam. Kanske ocksa testa Arbonne's schampoo?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag har börjat använda en hårdast nu som verkar fungera ganska bra och så har jag köpt nytt leave-in-conditioner. Idag adderade jag mer vitaminer till mitt piller missbruk :). Hoppas hoppas!!!

      Radera