torsdag 24 januari 2013

9 Månaders Check-Up

Idag hade liten sin 9:e månaders koll en dryg månad senare. Vi missade nämligen den för att vi var i Sverige och sedan så blev vi sjuka på en gång när vi kom tillbaka till USA.

Allt var i alla fall jättebra. Lilja följer sin kurva proportionsenligt. Hon passerade även de flesta 12-månaders utvecklingsstadier. Alla utom att kunna mata sig själv. Det går inte så bra. Maten kastas bara runt :). Det får vi jobba på. Vid detta stadie ska vi introducera mer vanlig mat och mer språk stimulerande övningar.

Liljas percentiler är:

Vikt - 87% (Smurfis är en liten tjockis på 10kg:)
Längd - 72% (73.7cm)
Huvud omfång - 53% (44.5cm)


9 kommentarer:

  1. Hej Linda! Hittade hit då någon hade hittat till min blogg via din (oj nu blev det krångligt haha). Jag har lagt till dig i min blogroll också :) Vad roligt med liten 10 månaders! Pratar du svenska med henne?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ok. Ja, jag lade till dig i min bloggroll igår också :). Jag försökte kommentera på ett inlägg igår men det gick tyvärr inte. Jag får försöka igen.

      Ja absolut. Jag försöker bara prata svenska med henne trots att det ibland blir lite blandat. Även jag blandar ihop språken nu efter 11 år snart 12 herregud. Du har en liten kille eller hur? :).

      Radera
    2. Hmm..vad konstigt att det inte gick och kommentera igår..
      Kan tänka mig att du blandar ihop språken! Det gör jag också lite grann, trots att jag bott i Sverige med min amerikan (som numera kan svenska). Vissa uttryck ligger lättare till hands på det ena eller andra språket liksom.
      Kul att du håller kvar med svenskan iaf, det ska jag också!!
      Japp, en liten Leopold på 15 månader.

      Radera
    3. Åh din amerikan borde prata med min. Så imponerad jag är. Leopold. Vilket fint namn :)

      Radera
    4. Tack :) Lilja är väldigt vackert också!

      Radera
  2. Liten tjockis! :D Urgullig. Man får vara glad så länge man är i den åldern att det är charmigt att vara tjock.. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha eller hur. Det är en väldigt kort och flyktig tid i våra liv då tjocklek är charmigt och det får man verkligen ta vara på :)

      Radera
  3. Vilken liten (stor ;)?) sötnos hon är :) Det där med att kasta mat låter skoj ;) Har ni tvättbara väggar ? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha nä men borde nog skaffa det :)

      Radera