måndag 30 november 2015

Adventskalender & Pepparkakshus

Jag börjar känna att vi kanske kör för hårt framåt med julen här hemma. Snart har vi väl inget julpyssel kvar att göra? Nej, det kommer inte hända. Det tar ju aldrig slut liksom. Det är oändligt vad man kan sysselsätta sig med. Tack vare pinterest ;). 

Vi har haft en jättesoft dag här hemma idag. Även om barnen har varit ganska rastlösa så tror jag det är bra att vi är hemma i lugn och ro ibland och inte bara stressar runt. De får vänja sig helt enkelt. Plus de mår inte hundra heller.

Trots att det har varit svårt att få någonting gjort... överhuvudtaget... så har jag nog fått mer gjort än om vi hade varit iväg på något. 

När Sofia sov idag så passade jag och Lilja på att pyssla ihop vår lilla adventskalender som jag hade handlat på Michael's. I och med att vi har ett ganska litet ställe så vill jag inte "clutter" ned huset med för mycket grejer så jag såg en kalender som på Starbucks förra året som var små burkar med magneter som man sätter på kylskåpet. Super tänkte jag! Då är den ju ur vägen. Men den kostade också $50. Alldeles för mycket att spendera på en kalender tycker jag så jag bestämde mig för att göra en själv, som i och för sig blev väl relativt dyr den med i slutändan haha. Michael's hade små burkar för kylskåpet som vi köpte, glitterpapper och datum från 1-25 (jag vet, 25:e känns lite konstigt men men så är det ju här i staterna, här firas ju julen den 25:e) fick också följa med hem. Det var verkligen superlätt och blev ganska gulligt. 




Nu måste jag bara inhandla innehållet!!! Det kommer bli saker som spännen, hårsnoddar, godis osv. 

Jag måste säga att detta året känns som det helt klart roligaste året hittills när det gäller juletider. Lilja är så pass stor att hon vill vara med och pyssla och har koll på saker och ting och Sofia är med på ett hörn hon med haha. Hon har liksom fått växa upp snabbare än vad Lilja gjorde då hon är den minsta och vill hänga med i svängarna. Hon känns gammal för sin ringa ålder på 19 månader haha! Idag fyller faktiskt Sofia 19 månader. Hurra!

När Eric kom hem så byggde vi ihop vårt pepparkakshus som i princip redan var byggt haha. Enklast så! Men vi dekorerade det och satte på skorsten, dörr osv. 



Här är det färdiga resultatet :)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar