tisdag 24 november 2015

IKEA

Gud alltså. IKEA är verkligen ett berg man bestiger varje gång man åker dit. Man är så exalterad när man är på väg dit och känner sig stark och man har all ork i världen. 

Efter man har tagit sig igenom ovanvåningen och kommit fram till maten som då är väldigt välbehövlig så är man redo att tackla nedervåningen. Sakta men säkert hamnar man i någon sorts dvala, speciellt då man upptäcker att man måste gå tillbaka till någon avdelning då man missade något därifrån innan. Då kommer tröttheten. 

När man ska checka ut får man lite extra energi, men det är bara kortvarigt för man inser då att man måste hämta bilen och ge sig in på den extrema jakten på parkeringsplats där människor inte längre är människor utan beter sig mer som djur. När man väl har lyckats parkera då ska berget av varor lastas in i bilen.

Tröttheten är enorm när man sakta rullar ut från parkeringen och alla vilda djur. När man väl har tagit sig till motorvägen så känner man hur IKEA har totalt sugit musten ur en. 

Men nästa gång det är dags att åka dit är det samma visa. Man är på nytt jätteglad och redo att bestiga berget. Så är det VARJE gång.

Jag och min svägerska, Laurie, åkte till IKEA i söndags. Våra snälla män tog hand om barnen och vi spenderade hela dagen på IKEA. Det tar ALLTID längre tid än man tror. Det är inte gjort i en handvändning.

Jag visste redan vad jag ville ha när vi åkte dit. Ett lägre skåp som jag vill ha bredvid köket då vi har så litet och jag behöver mer förvaring plus det kommer göra hemmet mer gemytligt. Jag hade också planerat att köpa tillbehör till Erics garderob för där är allt huller om buller för tillfället. Sedan så blev det ju lite annat smått och gott så klart. Det går ju inte att bara köpa det man har planerat. Man ser ju alltid något man vill ha på vägen ut som slinker ner i vagnen. Det är ju därför det till slut blir dyrt när man checkar ut från IKEA. Alla billiga varor blir ju dyra till tillsammans. 

Laurie ville bara strosa runt där och titta och det slutade med att hon bara köpte en massa gossedjur, som hon sa att hon absolut inte skulle göra haha. 

Igår så började jag hela processen med att försöka få ihop skåpet. Det är ju inte så svårt men det tar ju tid. Vi fick nästan klart det igår men nu ska några hyllor upp också. Jag får ta kort när det är klart. 

Nu blir det att tackla garderoben ikväll!!! Så får Eric avsluta den när han kommer hem. Det är väl ändå en bra deal. Jag börjar det hela och han avslutar det!?



Jag är hemma!!!

De obligatoriska köttbullarna även om de smakar bajs här i USA!

Jag gillar inte ens julmust men var tvungen att dricka den ändå bara för att.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar