torsdag 5 november 2015

"I'm no BUSE!"

Det kyliga vädret fortsätter vara relativt kyligt. På morgonen är det till och med lite bitande. Jag menar jag kan gå utanför dörren i ett litet nattlinne utan att frysa men det är som ett typ "nyp" av kyla i alla fall haha. 

Jag har handlat en massa vinterskor till Lilja det sista men har handlat allt i FEL storlek :(. Det är ju fan alltså och ha spenderat en massa pengar i onödan. Hon har klagat på att skorna eller bootsen gör ont men jag tänkte att hon bara behöver gå in skorna (för när jag klämde på tån så verkade de ok) men igår så gick jag och mätte fötterna på bägge barnen och jag har användt för små skor till båda två. De små fröna växer verkligen så att det knakar. 

Så idag bestämde jag mig för att åka ned till Ventura mall för att försöka byta skorna. Jag lyckades byta alla förutom två par (trots att de var använda lite grann). Det är en grej som är bra med USA. Man kan i princip lämna tillbaka vadsom :). Jag tänkte att jag ska ge de två paren ett försök till i affären här i Santa Barbara innan jag ger mig.

Ikväll blir det bio med Susanne. Ska bli så mysigt att komma ut och sitta i lugn och ro, även om det är för bara ett par timmar :). Det räcker för att laddas upp igen. 

Kolla in videon nedan. Jag kan ju inte säga annat än att jag tycker det är lite kul att reta barnen ibland. Fråga min lillebror haha. Han är väl förstörd av allt jävlande :). Eller vad säger du Tobajas hehe? Här hör ni också Liljas Svengelska. Det kan inte vara lätta att lära sig två språk samtidigt. 




4 kommentarer:

  1. Ja, alltså skor! Förra året testade N sina gamla vinterskor i slutet av oktober. Då passade dem. Sedan när det blev vinter i december en dag satte hon på sig dem och då var de för små!
    Tycker också att det är bra att man får byta vad som! Köpte vinterskor till mig förra året, som släppte efter några månader i en söm och det var inga problem att lämna tillbaka o få helt nya. I Sverige hade jag ett par boots vars blisxtlås gick sönder lite efter nån månad. Fick inga nya eller ens möjlighet att fixa dem!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja herregud vad fort det växer alltså. Visst är det bra att man får byta. Jag lyckades dock inte byta ut två av stövlarna men som tur är kan de ju sparas till lillasyster :).

      Radera
  2. Sååå gulligt!!!! I'm no BUSE!!! Hon vet precis vad det betyder :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi ja hon vill inte vara en buse :). Uppenbarligen :).

      Radera