söndag 1 november 2015

Världens Längsta Dag

Den här dagen tar aldrig slut haha. Så blir det när man har varit uppe med tuppen. Jag hade ju totalt fel med det här och ställa tillbaka klockorna, det var ju IDAG. Varför ställer inte hela världen om klockorna på samma gång? Vi behöver ju inte ens ställa om de överhuvudtaget. När jag och Eric kom att klockorna ställts om runt klockan 06.00 eller så imorse så satt vi hur länge som helst och försökte klura ut när Sofia egentligen vaknade och om tidsomställningen blev till vår fördel eller ej med tanke på Sofias sömn. Kände mig en aning blond där. Till slut kom vi på att det blir ju inte till vår fördel när man ställer tillbaka klockorna. Då vaknar ju barnen tidigare för klockan är ju egentligen senare (om det make sense). Så egentligen vaknade ju inte Sofia klockan 05.00 utan 06.00. Ahhhh hur ska vi lyckas ställa om det här nu då?

Jag skulle egentligen gått på Svenska Skolan SBs barnträff idag men kände mig så trött från gårdagen och att ha vaknat så tidigt att vi tog det lugnt istället. Vi hade en mysig familjedag och gick ut och åt lite mexikansk mat och så tog vi Lilja och Sofia till karusellen idag igen (Lilja har velat gå hela veckan). Stackars Sofia var sååå trött och grät och grät men till slut somnade hon i vagnen ett tag i alla fall. Vi åkte ned till stan' och jag fick köpt mig ett par nya boots :). 

Sofia slocknade i bilen på vägen hem och sov tills jag väckte henne klockan 17.00. Nu får vi hålla henne vaken och hoppas på att vi kan komma på rätt köl snabbt här. 

Imorgon ska vi åka och hälsa på Big Chick i Solvang och vädret ska tydligen bli mycket kyligare hela veckan framöver. Seeeeer så fram emot det. 

Nu ska vi kolla på Ringaren i Notre Dame :). 


Här har ni en som vill in och åka karusell.








































2 kommentarer: