lördag 28 november 2015

Stick inte Huvudet i Sanden

Det blev ingen "Black Friday" för mig igår. Jag skulle bara handlat massa onödigt ändå. 

Igår hade vi en jättehärlig dag i Solvang med Big Chick. Det blev inhandlande av nyplockade äpplen, god lunch, matande av strutsar och äppelpajsbak. 


Tyvärr så har de inget ställe längre där du kan plocka äpplen uppe i Solvang men du kan köpa nyplockade äpplen precis vid vägkanten.

Big Chick och Lilja vid äppelståndet.

Här plockar vi äpplena haha.

Inhandlar våra äpplen.


Alltså strutsar är verkligen helt hysteriska. De var så våldsamma när de stack sina huvuden in i skålen för maten.
Lilija var rädd för strutsarna medans Sofia tyckte de var jätteroliga :).

Sofia vågade till och med mata de.

Big Chick blev verkligen glad när de kom och åt ;).


Lilja var lagom intresserad av detta.

Sofia däremot tyckte det var roligt:). 

Lilja hjälper Big Chick att baka äppelpaj. 



Det färdiga resultatet. Det var lika gott som det ser ut.


Har försökt skriva detta inlägg över säkert en timma nu med en bebis som klättrar över hela mig och sätter sig framför datorn, eller tar kaffekoppen, min telefon, TV kontrollen och byter kanal stup i kvarten, lägger saker i toaletten, eller bara gör saker som hon inte får göra haha. Man lever med en konstant inre hets och stress. Det är inte lätt alltså haha. 

Hur som helst vår tradition de senaste åren har varit att inhandla julgran, helgen efter Thanksgiving. Många i USA gör det. Jag tror att man skaffar gran närmare mot jul i Sverige kanske? Jag tycker om att ha gran bra länge innan jul så att man riktigt kan njuta av den och inte kasta ut den nästan på en gång. Så idag ska vi handla gran, juldekorera och annars bara mysa hemma. Vi är alla förkylda också och hostar, snuvar och har oss. Fy alltså. Det har vi väl säkert varit nu i nästan två veckor. Det får räcka nu.

Vad ska ni göra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar