lördag 21 november 2015

High Tea

Hej! Nu var det ett litet tag sedan. Här har det gått för runt... som alltid. För mycket nu alltså. 

Vi var på baletten och svenska skolan igår som vanligt och däckade i soffan gjorde vi igår kväll när vi tittade på en film. Ser oftast inte klart filmer nu för tiden haha. Men vi får försöka en gång till. 

Idag var det min dag att ta sovmorgon. Jag är den som får flest sovmorgnar helt klart. Eric är så snäll och låter mig sova nästan alltid båda dagarna på helgerna. Tack! Tack! Tack! Säger jag bara. 

Sedan tog jag barnen till gymmet för Eric var tvungen att ta hand om en del saker runt huset. 

Det är nämligen bygge som försegår runt husknuten nu igen :). Hoppas vi kan få klart huset snart. Skulle vara så skönt att bli färdiga. De håller på att fylla i cement utanför på terassen. Så spännande! Nu är allt huller om buller men jag längtar tills det är klart. Det kommer bli så bra!

På eftermiddagen idag så åkte jag och mötte upp Laurie som tog mig på High Tea på Andersen's Bakery i Santa Barbara. Det är ett danskt cafe i Santa Barbara så man känner sig ju lite hemma. Detta var en försenad födelsedagspresent, då jag fyller i juni haha. Men det har varit väldigt svårt att få ihop en dag som passar för båda. 

Jag måste säga att det var sååå jäkla bra alltså. Vi beställde in champagne också on top av allt gottigt. Man fick jättegoda mackor, scones, massa goda bakverk och så te så klart. Det var så gott och fancy. Himla rolig grej att göra en lördagseftermiddag. Tack Laurie!!! <3

Skönt med lite egentid också och tid att prata utan att bli avbrutna stup i kvarten. 

Jag är så excited för morgondagen. Ska göra något som jag tycker är bland det roligaste jag vet. Ni kan aldrig gissa vad hihi. 

Hörs imorgon. Ha en fin lördagskväll. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar