måndag 9 november 2015

SWEA Luciabak Lussekatter & Mimosas

Igår blev det en massa lussekattsbak med några i SWEA styrelsen. Jag har faktiskt aldrig gjort lussekatter i hela mitt liv men måste säga att efter sex omgångar av lussekattsbak så kan jag det utan och innan. Men det tog ett tag, både för mig och Mia (SWEA SB ordförande) innan vi liksom kom i form, men när vi väl gjort det så rullade det på som bara den och lussekatter flög in och ut ur ugnen. Det verkade som att de andra var imponerade ;). Efter några mimosas så blev baket bara enklare och enklare. 

Ni alla måste tänka att det är alldeles för tidigt med lussebak men vi kommer så klart frysa alla dessa (och hoppas på att de håller sig bra i frysen) och ta fram de till Lucia. Det är alldeles för mycket ståhej runt Lucia att ju mer man kan avklara innan desto bättre. 

En sak jag kom fram till är att jag vill ha en Kitchenaid och det med basta! De är ju så dyra men jag har velat ha en jättelänge och efter att ha sett en i action så måste jag bara ha en.


Mimosas är ju bara ett måste vid julbak!

Färsk jäst använde vi. Det är väldigt ovanligt här men nu vet jag vart man kan få tag i det.

Med vikingahjälmen så går baket mycket bättre.

Gottigt snacks.

Marielle & Cia var två otroliga bagare.
Det färdiga resultatet.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar