söndag 8 november 2015

Penelopes Kalas på Isbanan

Som jag nämnde igår så firade vi Penelope på den nya isbanan som precis öppnat i år här i Santa Barbara, eller den ligger faktiskt i Goleta som ligger 15 min norr om Santa Barbara. Hon firade ihop med en av hennes kompisar. De fyller på samma dag.

Det tog mig tillbaks till alla gångerna vi åkte skridskor i vår lilla ishall hemma i Munkedal när man växte upp. Dit gick vi och kollade när killarna spelade hockey :). Vilka minnen.

Jag förstår dock inte vart mina kunskaper på isen har tagit vägen. Jag stapplade runt som värsta krattan. Vad fasen! När man en gång nästan var en isprinsessa ;). Lilja var lite halvrädd men åkte mellan Eric och mig och tyckte det var spännande. 

Det var skridskor, pizza och tårta för hela slanten. Åh just det, en liten rolig grej var att han som spelade Sawyer i Lost var där och åkte skridskor. Han bor tydligen här. En liten sidenote sådär bara :).

Det söta födelsedagsbarnet <3

Pizza, saft och tårta!



Lilja och Eric <3.

Skridskofamiljen.

Penelope med sin galna ;) mamma.

Penelope med sin kompis Layla som också fyllde år!

Hihi.


1 kommentar:

  1. Hej Linda!

    USA är ju rätt fantastiskt när det kommer till kalas och jag älskar att man kan ta ut barnen på en spännande aktivitet (som också innebår att man inte behöver ha kalaset hemma) och då kan man ju inkludera fler barn i kalaset eftersom de får plats.

    När vi bodde i Tampa, Florida hade vi kalas på isrinkenpå Westfield Plaza i Clearwater Beach, och det var bara så kul för ungarna, och speciellt då en isprinsessa dök up som lärde barnen lite trix på isen samt höll i lekarna. Sedan hade vi pizza och tårtkalas i ett litet partyrum i anslutning till isrinken. Ja, och så betalade jag och så gick vi hem. I det mycket överkommliga priset ingick skridskor till alla barnen, isprinsessan, och all mat och dryck. Toppen tycker jag!

    Ha en fin måndag!

    Kram, Anneli

    SvaraRadera