onsdag 18 november 2015

Turistande

Igår så kom min brors kompis och hans tjej på besök. Jag har nog bara träffat honom ett par gånger förut men det var jättetrevligt. 

De var jättetrevliga!

Men allt som är involverat med att ha folk på besök kan ju göra en lite trött, speciellt när man är småbarnsförälder. Städande, handlande, matlagning, underhållande, småprat osv, samtidigt som man ska passa med barnen. 

Jag är såååååå tröööötttt!!! 

Men det var roligt! Igår bjöd vi på förrätter, huvudrätt som bestod av tri-tip som alltid verkar vara väldigt populärt bland svenskar. Jättegott kött! Till det hade vi potatissallad och en vanlig grönsallad. Till efterrätt blev gammal vanlig hederlig kladdkaka med grädde. Och på detta en herrans massa gott rött vin :). 

Inatt sov vi ute på vår soffsäng i vardagsrummet och den knakade hela natten, så det blev inte mycket sömn. Lilja hade tydligen vaknat i mitten av natten och gått in och lagt sig i vår säng och kramat om våra vänner istället för oss hihi.

Idag så skulle de åka vidare till LA faktiskt, jag trodde SF, men de ska åka tillbaka till Sverige imorgon, så vi åkte bara runt lite snabbt i SB imorse och turistade fram tills lunchtid då det var dags att ta liten hem för att sova middag.

Jag tog de till Franchesci Park som har världens utsikt över hela Santa Barbara!

Tyvärr gör inte min iPhone bilden rättvisa. Det är så mycket finare i verkligheten.

Vi åkte ut på piren!

Det var en perfekt dag idag, med perfekt väderlek och alldeles stilla!

Småttingarna har svårt med solen i ögonen. 

Sist men inte minst åt vi lunch på Shoreline Cafe där barnen kunde leka i sanden. 


Nu ligger jag i sängen helt död!!! Så hej då tills vidare :). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar