söndag 1 november 2015

Trick or Treating

God morgon! Japp klockan är inte ens 06.00 på morgonen ännu. Sofia vaknade klockan 05.00 idag och ville inte somna om. Detta är inte roligt alltså. Jag tänker att när vi ändrar om klockorna (vilket jag tror vi gör nästa vecka) så borde det ju gå åt rätt håll för oss i alla fall. Håller tummarna för bättre sömn i detta huset.

Igår gick vi till en Halloween fest vi var bjudna på. Min svägerskas kompis har fest varje år då de bjuder in en massa folk. De bodde i ett jättegulligt område i Santa Barbara. Så där idylliskt som man bara ser på film. De hade ett hopphus i trädgården för barnen, en gungställning, vattenbord, sandlåda etc. Allt du kan tänka dig. Och ett urgulliga flickrum med dockhus osv. Lilja var helt salig. Sofia också som fullkomligt ÄLSKAR att gunga. Hon kan sitta och gunga i timmar. Något vi kanske borde fundera på att installera här hemma. 

Det fanns mat och dryck i massor som även togs med ut på gatan i jakt på godis. Inte helt fel. ;).


Soluppgången i morse! Det är ju en bra grej med att vara uppe tidigt, att man får se fina soluppgångar!
Det ser inte ut som det här men hon kan inte få nog av gungandet!

Kristoff och en man som nästan ätits upp av en haj.


Kristoff & Anna!


De små gick rakt in a folks hus!

























Familjen Welsh var en familj av hajar, en man som nästan var uppäten och en livräddare! Super!























4 kommentarer:

  1. Underbar soluppgång! Oh, att bo i Santa Barbara. Båda mina
    döttrar gick på UC Santa Barbara på 70-talet, så vet hur vackert det är.
    Jättekul Hallweenparty ni var med på.

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh wow så roligt! Kul att du har hittat hit till min blogg. Jag gick också på UCSB men började år 2005. Kan tänka mig att det var annorlunda på 70-talet. Ha det bra. Kram

      Radera
  2. Hahaha - halväten kille var ju jätterolig! :D

    SvaraRadera