tisdag 15 februari 2011

Hår Produkt Tips (Oscar Blandi & Biolage)

Hej igen. Har kommer tva har produkter som jag vill tipsa om. Jag kan INTE leva utan dessa. I och for sig sa har den ena varit slut ett tag och jag ar ju fortfarande kvar har pa jorden. MEN kvaliten pa livet gar upp dramatiskt nar jag anvander dessa produkter. 

Den forsta ar ett torr schampoo fran Oscar Blandi. Jag vet ej om ni har denna produkt i Sverige tyvarr men den ar helt otrolig. Man anvander detta schampoo istallet for att tvatta haret. Eller ja, sjalvklart sa maste du ju tvatta haret emellanat. Men den eliminierar for manga tvattar vilket inte ar bra for haret. Jag har ett typiskt tunt svenskt har som latt gar av. Darfor ar det bra att inte torka ut haret med for mycket schamponering. 

Detta torr schampot kommer som ett puder vilket suger upp det feta i haret jattebra och ger fin volym. Som ni har sett pa bilderna sa har jag tyvarr varit utan denna produkt ett tag, darmed ingen volym. Detta schampot passar bast for blonda i och med att pudret ar vitt. Men det finns vanligt torr shampoo spray ocksa som man kan anvanda.

Jag har testat ett antal torr schampon under arens lopp och jag kan saga med all sakerhet att denna ar den basta jag nagonsin testat. Jag har haft oturen att kopa torr shampoo sprayer som inte suger upp nagot alls, men denna gor jobbet.

Denna flaska kostar $19 for 2.5 ounces. Kan verka lite dyrt men ar sa vart det pga den ar sa pass dryg.

Den andra produkten ar "Biolage Leave-in Daily Tonic," som jag anvander efter jag har handukstorkat haret. En jattebra produkt som gor haret foljbart och lattare att kamma. Nar haret ar blott sa ar det extra viktigt att vara forsiktig nar man kammar det. Man ska helst anvanda en stortandad kam.

Denna kostar fran $16-$20 for 13.5 ounces beroende pa vart man koper den. Den ar hemskt dryg och val vart priset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar