fredag 11 februari 2011

Of course!

Sjalvklart sa nar "It rains it pours." Jag blev erbjuden positionen pa UCSB (University of California at Santa Barbara) pa stort. Han bara "Let's do it." Jag bara "ok." Detta ar dock bara temporart, men han var ocksa valdigt optimistisk for fortsatt jobb pa en annan avdelning. Man behover typ fa sin fot i dorren haha (your foot in the door) pa government jobb som en skola. De vet redan vem de ska anstalla nar de satter ut annonser men maste anda intervjua manniskor pga av att vara "Politically Correct." Detta da skulle vara ett bra inkornings jobb for mig.

Sedan nar jag aker darifran sa kommer jag pa att jag har tva andra intervjuer pa mandag. Vi bestamde da att jag ska borja pa tisdag istallet. Tva sekunder senare ringer tel. Da ar det ett annat foretag som vill intervjua mig men de kan bara pa tisdag. Hur typiskt kan det bli. Jag ringde bemmaningsforetaget och fragade vad vi skulle gora. Vi forsoker nu ordna det sa att jag kan ga pa den intervjun ocksa och sedan aka till UCSB. Vilken rora.

UCSB ar en jattebra organisation att jobba for. Vilka government jobb som helst ar det har i USA. Jobben ar relativt sakrare plus man far "Benefits," som innebar att man far sjukforsakring, tandlakningsforsakring och ibland aven 401K (som ar pensions sparande). Det ar valdigt viktigt nar man ansoker om jobb att man fragar om detta i och med att benefits ar en valdig fordel att fa. Du behover da inte betala ur egen ficka, mojligtvis bara en liten del.

Det ar lite skillnad mot Svedala det. Har kan de aven sparka en pa flacken, du kan ocksa valja att ga narsom. Det finns liksom inga uppsagelse regler. Reglerna ar att du kan ga nar du vill plus de kan sparka dig nar du vill.

Det skulle vara bra for mig att jobba pa UCSB for manga olika sjal. Det ar en valdigt hogt rankad forskar skola inom USA. Jag gick sjalv pa denna skolan och tog mitt B.A. in Communication (Bachelor of Arts). 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar