tisdag 22 februari 2011

Kokosnötsolja för håret

eller olivolja ar jattebra for haret. Det penetrerar har strat eller har skaftet och gor haret starkare och mjukare. Det ar ett av naturens mirakelverk. Jag lovar er. Jag har anvandt det en langre tag nu.

Jag kan kanna att de sista 10 cm som har vaxt ut av mitt har ar mycket tjockare och starkare. De 10 cm ar sedan jag borjade anvanda kokosnötoljan regelbundet, vitamin tillskott och borjade kamma det mer forsiktigt.

Kokosnotsoljan kommer som ganska fast i en burk. Man tar ut en liten del ur burken, varmer den mellan handerna och arbetar in i haret. Den ar jattedryg.  

Kokosoljan kan ocksa anvandas pa andra stallen pa kroppen. Den ar jattebra att anvanda i ansiktet, pa torra stallen over kroppen. Kan aven anvandas i matlagning. En av det absolut mest haslosamma oljorna.

Ett bra tips med olivoljan ar att varma upp den lite latt innan den appliceras i haret. Tank bara pa att olja varms mycket snabbt.

Igar natt sa anvande jag olivojla pa haret. Jag lat det sitta i hela natten. Da ska det vara "Extra Virgin" olivolja, och detsamma med kokosnotsoljan.




2 kommentarer:

  1. Åh det där måste jag prova! Mitt hår är torrt som en risbuske... Verkar inte hjälpa så mkt med inpackning...
    tar man i det varje dag eller blir det liksom lättare fett?

    SvaraRadera
  2. haha ok. Det ar jattebra. Man kan anvanda det varje dag. Men da hade jag bara tagit det i topparna annars sa ser det nog fett ut. Men lite i topparna ser helt ok ut. Det ar oftast det torraste partiet anda. Om du vill gora en intensiv kul lamna over natten i hela haret. Kramis Emlis

    SvaraRadera