måndag 7 februari 2011

Superbowl!!!

Jag har blivit sjuk sjalv nu :(. Fasen alltsa. Jag trodde att jag hade allergier igar men det var det inte. Hela mitt huvud ar tjockt och jag kan knappt andas eller rora mig. Att skriva detta tar alla mina krafter men ar man beroende sa ar man.

Igar sa var det ju som sagt "SUPERBOWL" har i USA. Det ar en jattestor nastan hogtid har dar man kommer tillsammans och grillar eller lagar god mat. Det ar en heldagsprocess. Vi hade en massa snacks innan sjalva huvudmalet som var gumbo. Gumbo ar en matratt fran sodern. Eric kommer fran Louisiana. Man blandar kyckling, kryddig korv i en gryta..... och sedan gor man en massa med det ocksa, vilket jag inte vet vad det ar. Till detta kokar man ris och sa toppar man gumbon med potatis sallad. Missade att ta ett kort pa den. Det ar jattegott i alla fall.

Jag madde ok ungfar halften av tiden igar. Efter halftime (da de hade the "Black Eyed Peas" spela) sa somnade jag i soffan. Det var alltsa kort.

Har inte fatt bilderna fran "the Maverick" skickade till mig annu. Men nar jag far det sa satter jag upp de har ocksa. 


 Har kommer lite bilder fran igar. Erics foraldrar skulle komma men hans pappa var sjuk.

Lite snacks innan sjalva huvudmalet.

Eric, Jason (Erics bror), James (Erics systers man).

Dessa kallas for "Jalapeno Popper." De ar sa himla goda. Man skar upp jalapenos, sa lagger man i cream cheese (typ philadelphia ost), runt allt detta sa rullar man bacon och satter fast med tandpetare. Ar SAAAA GOOOOOT!

Laurie (Erics syster - min svagerska, min niece Penelope och jag).


Dar ligger jalapeno poppers till vanster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar