onsdag 23 februari 2011

Livets Vändningar

Vilken dag alltsa. Det har varit en bra dag men valdigt stressigt. I alla fall forsta delen av dagen. Den borjade med att jag trodde att jag skulle borja jobba pa ett nytt jobb klockan 11. Innan klockan 11 sa ringde bagge foretagen som jag har vantat pa att hora tillbaks fran. Det ena erbjod en alldeles for lag lon medans det andra var det jobbet jag ville ha. Sa beslutet var enkelt. Men det kandes hemskt att kontakta det foretaget som jag skulle borja jobba pa for att tacka nej, nar jag hade tackat jag nagra dagar innan. Men allt slutade val i alla fall. 

Det kanns som att en stor tyngd har lyfts fran mina axlar (sager man sa pa svenska?) Jag kanner mig sa lattad. Nu har jag ett jobb och jag behover inte oroa mig. Jag kommer borja den 7:e mars sa nu har jag lite over en vecka att vara ledig och bara njuta. Jag har varit ledig ett langre tag nu och har kunnat njuta varje dag haha, men det ar ju absolut inte samma sak. Nu ar det ju en deadline och jag vet att jag har nagot pa "G." 

All denna stressen idag gjorde mig sa trott, men trots det sa tranade jag. Jag fick in 45 min pa eliptical maskinen och gjorde aven vikter i 45 min. Kanner mig sa duktig. Vet med all sakerhet att jag maste fortsatta ga nu for jag sag pa mig sjalv i spegeln att jag ser inte alls ut som jag gjorde for nagra manader sedan :(. Nu fasen nu galler det att komma i form.  

Vi kom precis hem fran ett  kafe dar de hade en "open mic" natt, helt random. Helt plotsligt var kafet fyllt med artsie folk. Vi satt och lyssnade ganska lange. Det var himla mysigt. Slutet gott allting gott!

Bilden ar tagen med min Blackberry. Sa daliga foton det blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar