måndag 13 april 2015

Dag 3 - Whole30

Jag antar att jag är i bakfyllefasen av Whole30 nu. Jag vaknade upp i morse och kände mig allmänt tung och framförallt TRÖG i huvudet med en liten gnagande huvudvärk. Men sedan konstigt nog så vaknade jag till liv och jag har haft jämn energi sedan morgonen. Jag vet att det rapporteras att man inte ska känna någon vidare energi från första början men det gör jag i alla fall. Igår var jag superpigg hela dagen och gjorde en miljon saker ända fram tills natten. Jag pratade till och med min bästis i telefon från Svedala tills midnatt - det är kanske därför jag känner mig i bakfyllefasen då jag inte fick speciellt mycket sömn i natt. 

Hittills så går det ganska bra med maten. Det känns lite ensidigt men jag känner mig i alla fall inte hungrig. Visst, det är tråkigt men tack och lov svälter jag inte. Jag skojade med Eric igår och sa att dagens skörd från min samling i skogen var nötter och några bär men jag fick dödat en farlig ko så till middag blev det riktig festmat (tack och lov att man inte levde på den tiden). Jag ugnsbakade sötpotatis, morötter och lök medans Eric grillade en tri-tip (konstigt nog finns inte detta köttet att få tag på någon annanstans förutom Kalifornien), det blev riktigt gott.

Min mage är stor som en ballong. Jag undrar om det är normalt? Det kanske är omställningen? De avråder ju att väga sig under dessa 30 dagar men jag kommer nog väga mig ändå. Ännu har jag inte gjort det för att ja, magen är så stor och jag tror inte jag har gått ned någonting så det väntar vi med tills jag känner mig lätt som en fjäder. 

Jag tog några bikinikort på mig själv idag så jag kan se om det blir någon förändring. Ni kanske kan få se de, men bara KANSKE. Det blir absolut inte förrens i slutet av programmet om det ens blir.


Tri-tip med ugnsbakade sötpotatisar, lök och morötter.


Spagettisquash (för att jag ÄLSKAR spagetti och försökte mimic det lite grann, tyvärr kan jag inte säga att det kan jämföras men det är ok), med kalkon, champinjoner, lök, röd paprika och tomat.


Detta är ett tips på ett bra mellanmål eller när man får panik och bara måste ha nåt snabbt. Äpplen med krämig mandelsmör. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar