torsdag 9 april 2015

Take That!

Igår testade jag på en kickboxningsklass på ett Marshall Arts Center med en kompis. Jäklar vad intense det var men jäklar så bra. Jag blev förvånad av hur kul och hur "duktig" jag faktiskt var på att leverera en riktigt bra punsch. I och för sig så var jag jäkligt irriterad på Eric innan jag åkte och jag låtsades som att bagen var honom. Det fungerade riktigt bra! Han får passa sig ;). Bäst att han gör vad jag säger. Vid en övning som vi gjorde så skulle man ha en partner som man skulle titta i ögonen HELA tiden när man gjorde övningen. Vi gjorde "jumping jacks." Jag hoppade mitt emot en kille och jag kunde inte hålla mig från att ha ett stort flin på fejan hela tiden. Han var så intensiv och var väldigt sammanbiten och där står jag och hoppar med världens flin. 

De har ett program som man kan skriva upp sig på som innebär 9 veckors intensiv träning, kickboxning varierande med bandträning och man går 6 dagar i veckan. Man mäter också sitt kroppsfett och ser hur många % man förlorar efter de 9 veckorna, plus man äter efter deras modell vilket är paleo. Min kompis hade tappat så mycket kroppsfett alltså så jag vet inte. Jag blir sugen alltså. Har läst en hel del om paleo och mycket av det som skrivs låter ju väldigt bra. Är inte riktigt redo ännu dock att köra igång ;). 







2 kommentarer:

  1. Spännande!! Man vill ju hitta en träningsmetod som är effektiv och samtidigt rolig!

    SvaraRadera