söndag 12 april 2015

Reseförsäkring

Jag undrar vad jag ska göra med reseförsäkringen när vi åker till Sverige? Vi måste så klart köpa en men vet inte hur eller vilken man ska köpa. Jag har alltid köpt den som man kan köpa till flyget men jag har upplevt att den är jäkligt dålig. Någon gång kommer jag ihåg så fick jag inte pengarna tillbaks när jag inte kunde resa som planerat utan istället till godo och jag var tvungen att använda biljetten inom ett år. Jag tror det var för att min anledning till att jag inte kunde flyga inte var god nog för resebyrån. Hur som helst så vill jag inte riskera det den här gången. Jag måste kunna få pengarna tillbaka om något oförutsett händer. Är det någon som har någon aning om vad som den bästa lösningen för försäkring skulle vara?

Jag snackade med en massa svenskar idag på Svenska Skolan SB om hur det är att flyga med Norwegian Air och de flesta verkar flyga med de. Det verkar inte som att man får filtar eller kuddar utan sånt måste man ta med själv. Maten tror jag att man måste köpa så det kan ju vara bra att packa en matsäck. Fast det är väl säkert en massa mat som inte får komma med på flyget. Ahhh, jag jag får helt enkelt göra min "research" rejält. 



6 kommentarer:

  1. Längtar längtar längtar! :)

    SvaraRadera
  2. Jag köper alltid GeoBlue, billigt om man redan har primary insurance, men de har en även om man inte har det! Anna

    SvaraRadera
  3. Hej Linda!
    Får jag fråga vilken försäkring ni valde i slutändan? Vi ska också köpa en, men vet inte riktigt vilken heller!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej sorry att jag inte har svarat på det här. Vi har faktiskt inte köpt någon ännu. Måste forska lite till. Skriver till dig när vi har handlat den :)

      Radera