söndag 19 april 2015

Whole30 - Dag 9

Hej alla. Hoppas ni har en fin söndag. Idag är det min 9:e dag på Whole30 och jag får väl säga att det går riktigt bra hittills. Idag har jag dock haft huvudvärk precis hela dagen vilket har varit jobbigt. Jag har druckit en massa vatten och tagit alvedon men inget har riktigt hjälpt. 

Det kan ha att göra med gårdagen. Jag kunde ju knappt äta någonting förutom grönsaker och frukt på födelsedagsfesten. Jag gick och knaprade på broccoli hela tiden. Det fanns liksom ingen tid till att springa och fixa någon speciell Whole30 måltid men jag fick i mig en lärarbar och lite nötter förutom broccolin. Men när festen var klar kastade jag mig in till oss och gjorde kålsoppa. Jag åt två jättetallrikar och fick världens kramp i magen. När jag vaknade upp i morse var allt ok men så kom huvudvärken som inte har försvunnit på hela dagen. Jag tror att det är väldigt viktigt att man ALLTID äter riktiga måltider när man är på den här dieten och inte slarvar (men det är så klart inte lätt) för man behöver verkligen näringen. 

Idag åkte vi och handlade och jag har bunkrat upp med en massa Whole30 mat så nu känns det bra :). Jag köpte en grönsaksgrej som man kan strimla zucchinis, morötter, squash och i princip vad man vill. Jag har velat köpa en sån länge nu och kände att jag måste ha något gott att äta. Så jag köpte zucchini, grönsaker, kokosnötsmjölk, champinjoner, lök, krossade tomater och vitlökskorv (som är ok att äta på dieten) från TJs. Det var fasen mig den bästa måltiden på hela dieten. 

Jag strimlade zucchinin i grönsaksstrimlaren, skar upp champinjoner, lök och korven. Sedan brynde jag champinjonerna och löken i en panna, adderade korven och zucchinin. Därefter adderade jag lite kokosnötsmjölk och krossade tomater sedan fick det puttra litegrann. Sist men inte minst lite salt. Det var allt. Supergott!

Detta ser inte direkt aptitligt ut kan jag erkänna men det var väldigt gott i alla fall. 

1 kommentar:

  1. Duktig du är! Inte så roligt att gå på kalas när man inte får äta det som bjuds... :(

    SvaraRadera