fredag 10 april 2015

I'm going Paleo

Jag fick ett ryck och åkte både till COSTCO och Trader Joe's efter gymmet och handlade en massa Paleo vänlig mat. Så gott jag kunde i alla fall. Idag har jag typ sakta men säkert ätit lite åt paleo hållet och tänkte börja på allvar imorgon. Jag antar att jag kommer göra det som kallas Whole 30. Alltså man äter paleo mat i 30 dagar i sträck och är väldigt strikt i 30 dagar. Därefter så får jag ser hur jag känner. Det verkar som att man kan köra olika variationer av paleon som 60-40, 70-30, 80-20 eller 80-15 så efter de 30 dagarna kommer jag kanske introducera lite av den "förbjudna" maten. Tyvärr exkluderar ju Whole 30 alkohol överhuvudtaget så jag får vara utan mitt vin i 30 dagar *snyft *snyft. Därför får jag dricka desto mer vin ikväll :). 

Jag fixade ihop lite äggröra med en massa grönsaker i till middag för det var det enda snabba jag kunde komma på. Jag tror det är viktigt att man hittar några variationer som man gillar så att man pallar med. Jag använde kokosnötolja att steka i och himalayan salt för lite smaksättning. 

Ok, here we go! 





4 kommentarer:

  1. Mmm det ser verkligen fräscht ut!! Du tänker sunt Linda :) de e bra!
    Jag gillar också sån mat men inte barmen å Peter. Jag köper iallafall ekologiskt ibland :)

    Kram / Karin ☺

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej jag veeeet, det kommer bli så svårt i och med att ingen annan gillar sånt här. Så jag får väl göra en massa olika måltider. Pust!!! Ja, tyvärr kan jag ju inte säga att allt jag köpt är ekologiskt. Man ska egentligen äta ENDAST ekologiskt på den här dieten men vi har fasen inte råd och jag lästa någonstans att man ska också göra det man kan. Kan man inte äta allt ekologiskt så går det bra ändå :). Kraaaamis

      Radera