onsdag 29 april 2015

Whole30 - Dag 19

Ja, alltså dessa sista dagarna på Whole30 har varit ganska enkla och jobbiga på samma gång. Samtidigt som jag knappt har ätit något (vilket var ganska bekymmerfritt) så har jag ju sakta men säkert blivit bättre och vill äta lite mat, som går mer i stil med sjukmat, som pasta, mos, potatis och smör, toast med smör, glass osv. Man vill ju inte gärna sätta tänderna i en kyckling eller stek vid det här laget. Det verkar inte finnas så mycket idéer på internet om vad man kan äta vid sjukdom under denna diet heller tyvärr, så jag har försökt ta mig igenom det så gott jag kan.

Idag är jag på den 19:e dagen och här är mina upplevelser hittills:

Negativt
-Har känt mig ganska trött vid många tillfällen (annan tid än jag varit sjuk under) men de säger ju att det kan vara så. Enligt de som har skapat dieten skulle tröttheten ha hänt ganska tidigt under dieten men kom mycket senare för mig. 
-Har velat ha glass, kakor, pasta, allt inom sikt den senaste tiden (annan tid än jag varit sjuk). Och det sägs ju ska hända i början på dieten det med men har istället hänt för mig nu på senare tid. 
-Det kan vara svårt att bara slänga ihop en måltid snabbt med brist på idéer plus att det ska till en del för att fixa en måltid. 
-Har ingen vidare energi. Igen så hade jag detta mer i början på dieten än nu på senare. Hoppas att det kommer. 


Positivt
-Att jag gått ned i vikt. 
-Jag kände mig väldigt stark och energisk i början på dieten men på senare har det tyvärr avtagit. Får hoppas på en omvändning som sagt. 
-I början på dieten kände jag nästan inget sug direkt efter dålig mat. Det kändes ganska enkelt men det har kommit nu på senare. 
-Jag kände kanske en vecka in i dieten att wow, jag kanske kan göra det här till viss del i mitt fortsatta liv och val av mat då det kändes väldigt fräscht och bra att äta på det viset. Men ju längre tiden går ju mindre känner jag så. Hade hoppats på att det skulle vart tvärtom.
-Jag har inte direkt haft någon trötthetsperiod runt klockan 15 på dygnet som jag i vanliga fall har, men igen den senaste tiden har väl inte det varit på topp det heller. 


Ja, som ni ser så verkar det nästan som att det positiva jag listat är mer eller mindre samtidigt negativt. Nu är jag ju så pass långt gången också att jag vill ju inte ge upp. 

Jag håller hoppet uppe om att jag kommer känna en förvandling, få en väldig energi, vilja studsa ur sängen på morgonen och känna mig bra och hälsosam i överlag. 





2 kommentarer:

  1. Håll ut! Det vänder säkert snart och sjukstugan har säkert sugit energi som kunde ha kommit annars...

    SvaraRadera