måndag 13 april 2015

Första dagen ensam hemma...

Jag sitter här hemma .... SJÄLV, solo, sans-kids, ensam!!! Jag har ALDRIG varit i mitt hem ENSAM. Detta är första dagen jag lämnade av bägge barnen hos vår nya dagmamma. Jag var fortfarande i valet och kvalet igår på grund av pengar. Jag vill spara allt jag kan nu till Sverige men bestämde mig imorse att släppa av de. Vi kommer använda dagmamman varje måndag, så VARJE måndag har jag till mig själv. Helt underbart. Men jag måste säga att jag är lite orolig. Jag litar på dagmamman men som mamma känner man väl säkert att man själv har den bästa kollen på sina barn och vet vad som är bäst för de. Jag var inte orolig när Lilja gick hos dagmamma heltid när jag jobbade så jag vet inte varför jag är det nu? Men det kanske är för att jag har varit hemma med bägge så pass länge nu att jag är så van att ha de varje dag. 

Jag lämpade inte av de förrens vid 10:30 i morse för det var en massa pappersarbete som jag inte fyllt i (jag väntar alltid till sista min) plus jag behövde deras "immunization records" som jag fick hämta upp från deras doktor. De måste hämtas upp klockan 17:30 idag. Dagarna är från 7:30 till 17:30 i normala fall. Det är en lååång dag det :). 

Det var absolut inga problem när jag släppte av de. Sofia sprang från mig direkt till dagmamman och satte sig i hennes knä och Lilja började leka med de andra barnen direkt. Det såg ut som ett litet mini Disneyland för de. Där tror jag de kommer ha det bra. 

Hittils har jag varit på gymmet, sprungit säkert 5 ärenden, ätit lunch, duschat och nu tror jag att jag ska lägga mig och sola lite. Jag har ju en miljon saker jag kunde göra men jag känner att jag måste ta lite tid till mig själv i alla fall. Jag börjar vänja mig vid det här :).
Storasyster puttar lillasyster på gungan häromdagen!



1 kommentar:

  1. Så skönt! :) Lyxigt! Och roligt för tjejerna att träffa fler barn!

    SvaraRadera