måndag 20 april 2015

Lättare

Jag kan glatt meddela att saker och ting med Sofia har börjat bli bättre och lättare. Bägge barnen har börjat leka mer och mer ihop. Innan var det bara liten Sofia som "störde" Lilja, men nu har Lilja tagit ett väldigt intresse för liten och vice versa. Istället för att Sofia vill vara med mig HELA tiden så vill hon gärna se vad Lilja håller på med och vara nära henne stor del av tiden. Sofia har börjat visa mer och mer av sin personlighet som verkar vara väldigt rolig :), lite lurig och gärna busig. Hon skrattar en hel del nu när de leker ihop också. 

Lilja älskar när Sofia jagar henne genom huset. Sofia har ju ingen chans direkt att komma ifatt henne men de har roligt i alla fall. Och något som Sofia skrattar högt åt är när hon går igenom en genomskinlig gardin som vi har i sovrummet. 

Förra veckan när vi var på konstklassen så satt alla barnen och lyssnade på en saga innan vi skulle gå hem och Sofia gick fram till Lilja (i den stora mängden av barn) och Lilja kramade henne. Det var så himla gulligt. 

Men det bästa av allt är att hon vaknar inte som en granat som precis gått av utan hon hon pratar istället för sig själv inne i sin säng ett tag innan hon låter oss veta att hon verkligen vill ut, och det med basta.

Idag har jag släppt av bägge barnen hos dagmamman och ska nu försöka ta tag i min "Att Göra Lista" som är såååå lång :(. Aja, hepp hepp!!! Bara att köra igång. Hör sen. 


Mina gullegrisar!!!



1 kommentar:

  1. Så gött! Då blir det bara bättre och bättre nu då... Fram till 2-årstrotsen! ;)

    SvaraRadera