måndag 6 april 2015

Påskfirande

Igår firade vi påsk för fulla muggar i Santa Barbara. Vi började dagen med att gå i kyrkan på morgonen (väldigt stort i USA att gå i kyrkan på påsk). Vi går till the Santa Barbara Court House "Sunden Garden Service" som de har varje år. Det är utomhus och Lilja släpps av bland andra småttingar som har det roligt medans vi andra sitter och lyssnar och sjunger osv. Det var hysteri på hög nivå innan vi väl kom iväg. Alla skulle vi göra oss iordning, alla skulle vi slänga i oss något att äta och hela huset ska i princip packas ihop för en liten utflykt. Vi kom i tid otroligt nog. Det började redan klockan 9:30 vilket kanske inte låter så tidigt men med allt som måsta fixas innan man väl kommer iväg så är det faktiskt det. Jag missade första halvtimmen då jag fick gå runt med Sofia i vagnen för att försöka få henne att somna, vilket inte lyckades. Varje gång som jag tittade in i vagnen så tittade en klarvaken bebis tillbaks på mig. Så nästa halvtimme fick det bli Eric som fick gå runt istället. 

Efter kyrkan hade vi påskfirande hemma hos oss. Vi åt alldeles för mycket gott, och åt konstant nästan hela dagen. Kusinerna hade det så kul ihop som vanligt. Idag får det bli tillbaks till träning och  att äta bättre. Jag har funderingar på att testa paleo dieten. Vet inte med säkerhet ännu då den utesluter mjölkprodukter, och jag ÄLSKAR mjölkprodukter. Men jag är väldigt inspirerad av vad jag har läst i alla fall så vi får se. 


Våran lilla minsting!

Vi hade "deviled eggs" och kex med rökt lax, kryddad philadelphia ost och olika grönsaker på till förrätt. Jag glömde tyvärr att ta kort på vad vi åt till huvudrätt vilket var ost och skinkpaj, "french toast," bacon och en sallad. Vi ville göra mer brunchliknande påskmat. 

Dessa ägg tog sådan tid haha.





4 kommentarer:

  1. Such a fun day! You're the hostess with the mosses!

    SvaraRadera
  2. Så mycket gott! Precis som det ska vara! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm eller hur?! Förresten du vet att första gången jag åt rödlök var med dig på påsk när du var ihop men Christian (tror jag han hette). Nu är jag beroende av det!!! Tack för den Caroline!!

      Radera
    2. Hahahaha - det var så lite så! Rödlök är så sjukt gott! Älskar all lök egentligen... Menar du att ni aldrig åt det hemma?

      Har en bild från den påsken... Du och jag sjunger I will survive... :D

      Radera