fredag 10 april 2015

Norwegian Air

Jag har suttit och kollat på resor till ... hör och häpna... SVEDALA. Ja, vi kommer åka hem i sommar. Sent i juli närmare bestämt. Det ska bli så roligt och jag ser så fram emot att äta svensk mat, vara på svensk mark, den svenska sommaren och så klart träffa alla. Jag saknar oftast konstig mat såsom kokad korv från mack :), och det ska det ätas i lass. Jag saknar också "normal" mat som falukorv, tekakor med svensk ost och skinka, mammas köttbullar, GB glass, skagenröra i baguette på Smögen. Yes, vad bra det ska bli. 

Jag har kommit fram till att vårt bästa alternativ blir nog att åka med Norwegian Air som har direktflyg till Oslo. Det är ju bara två timmar hem till oss därifrån. För det första så kommer vi spara en rejäl slant och för det andra så hur bra är det inte att bara åka en väg med de små, direktflyg från LA till Oslo. Det kan ju inte bli bättre. Synd att de inte går till Göteborg men men. Från Oslo så kan mamma och de hämta oss, eller så tar vi och hyr bil eller åker buss kanske. Det får lösa sig. 

Med tanke på att vi kommer spara en del så funderar Eric och jag på att kanske ta ett par dagar utomlands bara för oss själva då vi kommer ha de BÄSTA barnvakterna som finns. Vad sägs om Paris? Jag har aldrig varit där och har alltid drömt om att sitta på ett utecafe och dricka Cappuccino och vin så klart, äta baguette eller croissant. 

Men i alla fall TJOOOHOOO så härligt det ska bli!!!

Älskade Svedala. Morfars ö. Malmön!




10 kommentarer:

  1. Tjohoo!! Va skoj!! Jag hoppas vi hinner ses!! :) hur e det med morfar förresten?
    Kraam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaaa det hoppas jag verkligen... flera gånger till och med kanske :). Allt är bra med morfar. Vi borde ta alla barnen ut till ön och bada när vi kommer :). Kram

      Radera
    2. Ååhh JAA!! Härligt!! Det gör vi GÄRNA!! Häftigt med stranden som e varm på ena sidan å kall på andra :)
      Kraaaam

      Radera
  2. Åh vad kul!! Vi åker också med Norwiegan fast 2 augusti! Så vi åker ju nästan samtidigt ;) Har inte varit hemma på 3 år nu så det ska bli sååå kul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh wow så nära i tiden vi kommer åka :). Åker du raka vägen till Stockholm?

      Radera
  3. Ser fram emot att ses! :D

    SvaraRadera