torsdag 2 april 2015

Kökskivor Ryker

Det har varit fullt sjå de sista dagarna runt väggarna. De har rivit ut köksbänken för att sätta in en ny fin marmorskiva :). Köket har varit ur funktion ett par dagar men nu har vi ett provisoriskt igen tack och lov. Tänk vad mycket man använder sitt kök egentligen, speciellt med barn och alla olika måltider som ska till. 

Jag har börjat ändra och bygga ett nytt lekområde som sagt. Jag måste bara fixa staket. Det får bli att beställa nu i helgen. Det är ju själva poängen med det hela. 


Nu ser det ju rörigt ut på övre bilden. Hade det inte varit för alla byggsaker så hade det varit tomt. Men där stod i alla fall alla leksaker innan. Nu står de istället i ett mysigt hörn. Det är där jag har planer på staket förstår ni :). 

Lite plantering har det blivit. Jag vill åka till IKEA och köpa nya moderna krukor snarast!!

En bild från igår morse när vi gosade i sängen. Mina finisar!

Nu är ni väl alla lediga hemma i Svedala redan inför påsk. Här är man inte ledig alls. Nu börjar dock allt påskbestyr. Vi ska ha en liten familjepåsk här hos oss så imorgon får jag börja handla en massa grejer inför det. På lördag blir det äggjakt för de små :). 

Vi hörs snart igen. God Natt <3!

7 kommentarer:

  1. Men guuuud vilken utsikt ni har, helt fantastisk! Måste åka upp till Santa Barbara nån gång, ser å himla fint ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :). Ja, det borde du verkligen göra. Är inte så långt ändå, inte med amerikanska mått mätt i alla fall :).

      Radera
  2. Hej,

    Vad kul med nytt och vilken fantastisk utsikt fr[n nya huset! Makalöst!
    IKEA har jättefina kök och de är ju Marbodal stommar de använder vilket betyder att det även är bra kvalitet. Det är ju också kul att ha svenskt när man bor utomlands.

    Kram, Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vännen :). Ja det är faktiskt lite kul med svenskt när man bor utomlands :).

      Radera
  3. Nice view!! :) Och så roligt att få se lite hemmabilder från huset! Roligt att få ändra lite, små detaljer kan göra så mycket. Bänkskivan blev ju jättebra! Och det var nog ett klokt drag att flytta lekdelen till ett hörn... Och hägna in! :) Lite mer lugn och ro i alla fall!

    Men varför byta krukorna? Tegelkrukor blir ju bara vackrare med tiden med den patina som blir! Fast det kanske inte passa till huset? Här kör vi mycket tegelkrukor blandat med järngrytor, kopparbunkar eller zink - ju äldre desto bättre! :) Köper gamla tegelkrukor på loppis när jag kommer över och lägger ut nya tegelkrukor med jord i så att patinan ska växa till sig (det tar ju lite tid innan de blir riktigt fina). Passar väldigt bra till vårt röda hus med vita knutar...! :)

    Sista bilden är ljuvlig! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag kan tänka mig att tegelkrukor passar jättebra till ert fina hus. Jag tycker dock att modernare krukor skulle passa bättre här då det är en modern stil på huset.

      Jag älskar sista bilden :)

      Radera
    2. Gammalt möter nytt! :) Kan inte utlåta mig om huruvida det passar eftersom jag inte sett huset riktigt... ;)

      Radera