tisdag 14 april 2015

Full Rulle

Idag har dagen gått i ett. Vi hade en jättemysig playdate med Nell, William och deras mamma Mami på Chase Palm park där vi lekte på lekplatsen, matade ankor och åkte karusell. Därefter träffade vi Mary Ann och gick en prommis längs stranden och sist men inte minst avslutade vi med balett. 

Det var inte det lättaste att vara ute idag med tanke på min diet, Whole30. Jag tog med mig några lärarbarer, kokt ägg, banan, äpple och vindruvor som jag knaprade på under dagen. Men jag hann inte hem och äta något riktigt mål mellan stranden och baletten så jag var ganska hungrig när jag kom hem. Efter baletten tränade jag till och med. 

Jag känner redan att jag har mycket mer energi än innan, trots att jag borde tekniskt sett befinna mig i irritationsstadiet (dag 4-5) då man vill döda allt och alla som kommer i ens väg, men jag har inte känt mig ett dugg irriterad, och jag har inte dödat någon..... ännu. Det kommer kanske? Någon stackare kanske ryker med, sannolikt Eric i sådana fall. Eller så kanske jag klarar mig undan. Vi får se. 
Jag känner mig riktigt mätt efter mina måltider men efter ett tag känns det som att man vill ha något mer, man är inte hungrig men känner att något fattas. Svårt att förklara. Men vid de lägena tar jag mig en lärarbar eller ett kokt ägg eller liknande. Jag kastade mig in i dieten utan så mycket planerande innan men jag tycker det har fungerat bra för mig. Man funderar ut saker och ting allt eftersom. Det är nästan bättre för mig i alla fall. Man vänjer sig sakta men säkert. Pinterest är en "LifeSaver" Jag har läst en massa om det här med att jag är så svullen på magen på internet och det verkar som att det kan vara ganska vanligt. Man ändar hela sin bakterieflora i magen och det kan resultera i att man svullnar. Tydligen ska några tips vara att man:

-Dricker en massa vatten. 
-Äter enzymer som tillskott. 
-Tar en shot av äppelcidervinäger
-Äter probiotics. 
-Väntar ut omvandlingen. 

För att nämna några. 
 Nu känner jag mig riktigt hungrig  men orkar inte gå till köket och hitta på nåt. Jag får sova bort hungern!

Lilja med söta Nell. 

Mary Ann och Sofia.

Min lilla dansare <3

Det galna gänget. Dagens klass var hysterisk!

Här sitter dessa små när de stora dansar!


5 kommentarer:

  1. Hur hittar jag dig på Pinterest!?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmm jag vet inte? Kan man inte bara söka eller hur funkar det?

      Radera
    2. Jo, det var ju min första tanke också! :) Men det gick inte så jag tänkte om du hade något annat användarnamn?

      Radera
    3. Jag såg att du hittade mig :)

      Radera
    4. Haha - ja, måste varit ngt fel första gången!

      Radera