torsdag 23 april 2015

Whole30 - Dag 13

Wow, jag har inte varit här sedan i måndags. Det är ju längesedan nu när jag är så bra på att uppdatera bloggen :) numera. Inte så mycket har hänt. Veckan har gått i samma tecken som de flesta veckor, play dates, balett, konstklass osv. 

Inatt blev Lilja sjuk och började spy i sin säng stackaren, sedan kom hon till våran säng och spydde där med... flera ggr under natten. Jag tyckte så synd om henne. Jag fick ta och duscha av henne all spy mitt i natten. Hon stod där och skakade, så frös hon. Imorse när hon vaknade så verkade allt vara som bortblåst och jag tänkte att det var en sådan där 24 timmars grej. Så vi åkte till gymmet men när jag körde in på parkeringen så började liten spy igen, över hela sig och bilsätet så vi vände om och Lilja fick ta ett bad istället och sedan lägga sig mysigt i min säng och kolla på tecknat. Sedan kvicknade hon till igen men ikväll har så har hon inte mått bra. Så vi får se hur dagen blir imorgon om vi åker till svenska skolan eller ej. 

Så min dag har bestått av att tvätta... hela dagen. Jag tvättar ännu. Puuuhhh. Jag hade så mycket tvätt uppe på den tvätten och det är skönt att få allt gjort innan helgen. 

Whole30 har väl gått sådär bra igår och idag. Jag har känt mig så jäkla trött och irriterad samt supersugen på kakor, choklad och osund mat. Men jag har stått emot. Hittills har jag klarat mig ifrån sådana extrema "cravings" samt tröttheten men det verkar ha kommit ifatt mig nu. Jag väntar fortfarande på den här enorma energin det sägs att man ska få. 

Här är ett par bilder på måltider jag har ätit det senaste. 

Detta är ett så enkelt litet mellanmål man kan kasta ihop snabbt. Romaine sallad med kalkon, rivna morötter, tomater och gurka. Gott men inte särskilt mättande. 

Kalkonburgare från TJs på en bädd av spenat lök och champinjoner, samt broccoli vid sidan om. Helt ok.

Detta är fasen mig den bästa måltiden sedan jag startade denna processen. Det är zucchini nudlar med marinara sås med champinjoner, kycklingskorv och lök. Sååå gott och mättande. 

Nu går jag och väntar på hur det ska gå för min bästa kompis Emelie som disputerar imorgon, eller idag för hennes del. Efter alla år av hårt slit så är dagen ÄNTLIGEN här. Jag är så stolt över henne och jag är så spänd på att höra hur allt går. 

Ha en fin kväll alla. 

2 kommentarer: